...

1.  Розповідь казкового чи фантастичного характеру про незвичайну подію або життя й діяльність якоїсь реальної особи називається (В) легендою .

2. Віз на нічному небі складається із зірок (В) восьми.

 

3. Собака, за легендою, шукав собі друга-товариша в такій послідовності (Г) вовк – ведмідь – лев – людина.

 

4. Фольклором або усною народною творчістю називаються міфи , народні казки, легенди, перекази, загадки, прислів’я, пісні , приказки. Народну творчість називають усною, оскільки вона передавалась з вуст в уста через покоління.

 

5. Легенда відрізняється від міфу тим, що вона розповідає здебільшого про реальну людину чи визначну подію.

 

6. Героїв легенд народ наділяв надлюдськими можливостями тому, що він захоплювався ними, хотів саме такими бачити їх.

 

7. Легенди поділяють на такі різновиди: міфологічні(уявлення про Всесвіт, природу, богів, демонів), біблійні (життя святих, перших християн) та героїчні (героїчні вчинки реальних історичних осіб).

 

8. За легендою «Про зоряний віз » на нічному небі сім великих зірок – це душі спраглих чоловіків, котрим дівчина дала пити холодну воду,  і одна маленька – це душа собаки, який перекинув глечик, щоб всі бачили щирість дівчини.

 

9. Легенду «Чому пес живе коло людини» можна за змістом поділити на чотири частини, за кількістю зустрічей в пошуках друга.

 

10. На мою думку, людина сильніша від лева, царя звірів, своїм розумом, здібностями.

 

11. На мою думку, прислів’я «Пес держиться чоловіка, а кіт - хати» дуже близьке до легенди «Чому пес живе коло людини» .

 

12. На ілюстрації до міфу «Дажбог» я бачу на троні над землею, деревами і усім живим сидить бог-Сонце. Люди приносять пожертви, прославляють його величними та вдячними словами. Він приймає ці дари. Собою нагадує вогняну людину, яка має велику силу та владу, бо є  родоначальником  та покровителем русів-українців.

 

13. 1. Недавно я прочитала чудову книгу Юрія Винничука "Легенди Львова". Ось одна із них.

                                                       Данило в гніві.

Король Данило розлютився на боярина, котрий не послав своїх вояків у похід на ятвягів і звелів його стратити. Перед самою стратою примчали на конях бояриня з синами і кинулися благати в короля милосердя. Але той перебував у гніві й слухати нічого не хотів. Тоді бояриня припала до Олелькових ніг з надією, що, може, хоч улюбленець королівський зуміє врятувати чоловіка.

 

Олелько не витримав того плачу і звернувся до короля:

– Найясніший королю…

– Замовкни! – обірвав його той на півслові.

– Благаю!

– Олельку! – знову гримнув король. – Що б ти не попросив – обіцяю, що не виконаю твоєї просьби!

– Та я тільки й хотів сказати, що ви, як завше, справедливі. І я прошу вас уклінно: покарайте цього негідника на горло! Він теє заслужив.

Данило грізно блиснув очима, але мусив визнати, що Олелько його обхитрував, і тільки рукою махнув. Боярина було помилувано і повернувся він щасливо на свої добра.

 

13.2. Сварог (бог Сонця, світла і добра) , Берегиня ( богиня – захисниця людей від усякого зла) , Білобог (бог добра, Сонця ), Чорнобог (бог темряви, зими, холоду), жорна (пристрій для ручного і механізованого помолу), Перун (бог грози, грому, блискавки, покровитель князя ), узвишшя (невеликий пагорб), купина (лісова трав’яниста рослина з білими квітками), облизень (невдача), зело (рослинна, зілля), газдівство (господарство), газда (господар) ,  груночок (невеликий пагорб), ультиматум (категорична вимога, що супроводжується погрозами), перлини (тверде кругле утворення в черепашках деяких молюсок), мушлі (захисний скелет , тобто черепашка, що вкриває тіло молюсків).

 

...

  • аннна
    tongue не то я думала легенду а тут нет
    19 листопада 2014 16:35