Загрузка...

Інші завдання дивись тут...

§ 21. Які алгоритми ми виконуємо в нашому житті.

СТОРІНКИ 85 – 87. 

Завдання. Розглянь малюнки. Склади алгоритм ранкового збирання до школи. Хто є виконавцем алгоритму? Яке середовище виконавця?

1. Прокинься.

2. Застели ліжко.

3. Зроби зарядку.

4. Умийся.

5 Одягнися.

6. Поснідай.

7 Почисти зуби.

8. Візьми портфель.

9. Поскладай речі для школи.

10. Виходь до школи.

Виконавець – учень, середовище – помешкання учня. 

Завдання. На уроках математики ти працюєш з прикладами і задачами. їх розв'язування є алгоритмами. Обчисли вираз 15 + 21 – 12 за поданим алгоритмом.

1) 15 + 21 = 36 

2) 36 - 12 = 24

3) Відповідь: 24

Завдання. Розглянь малюнки та пригадай, які ще алгоритми ти виконуєш на уроках інформатики. Які алгоритми ти виконуєш на уроках з інших предметів? Правила поведінки в комп’ютерному класі, правила логічної гри танграм, правила користування клавіатурою. 

Виконуємо практичне завдання. Завдання: склади алгоритми малювання фігурки.

2. Ознайомся із середовищем виконавця: кліткове поле.

3. Розглянь малюнок. Склади алгоритм малювання фігурки від заданої точки А.

1. Візьми олівець

2. Постав олівець

3. Перемісти на 1 клітинку вліво. 

4. Перемісти на 1 клітинку вверх. 

5. Перемісти на 1 клітинку вверх. 

6. Перемісти на 1 клітинку вліво. 

7. Перемісти на 1 клітинку вниз. 

8. Перемісти на 1 клітинку вниз. 

9. Перемісти на 1 клітинку вліво. 

10. Перемісти на 1 клітинку вверх. 

11. Перемісти на 1 клітинку вверх. 

12. Перемісти на 1 клітинку вверх. 

13. Перемісти на 1 клітинку вверх.

14. Перемісти на 1 клітинку вліво. 

15. Перемісти на 1 клітинку вліво. 

16. Перемісти на 1 клітинку вверх. 

17. Перемісти на 1 клітинку вправо. 

18. Перемісти на 1 клітинку вправо. 

19. Перемісти на 1 клітинку вправо. 

20. Перемісти на 1 клітинку вверх. 

21. Перемісти на 1 клітинку вліво. 

22. Перемісти на 1 клітинку вверх. 

23. Перемісти на 1 клітинку вліво. 

24. Перемісти на 1 клітинку вверх. 

25. Перемісти на 1 клітинку вліво. 

26. Перемісти на 1 клітинку вверх. 

27. Перемісти на 1 клітинку вправо. 

28. Перемісти на 1 клітинку вправо. 

29. Перемісти на 1 клітинку вправо. 

30. Перемісти на 1 клітинку вниз. 

31. Перемісти на 1 клітинку вправо. 

32. Перемісти на 1 клітинку вниз. 

33. Перемісти на 1 клітинку вліво. 

34. Перемісти на 1 клітинку вниз. 

35. Перемісти на 1 клітинку вліво. 

36. Перемісти на 1 клітинку вниз. 

37. Перемісти на 1 клітинку вліво. 

38. Перемісти на 1 клітинку вліво. 

39. Перемісти на 1 клітинку вліво. 

40. Перемісти на 1 клітинку вниз. 

41. Перемісти на 1 клітинку вліво. 

42. Перемісти на 1 клітинку вліво. 

43. Перемісти на 1 клітинку вниз. 

44. Перемісти на 1 клітинку вниз. 

45. Перемісти на 1 клітинку вниз. 

46. Перемісти на 1 клітинку вниз. 

47. Підніми олівець.

48. Поклади олівець.

4. Склади свій алгоритм малювання будь-якої іншої фігурки.

1. Візьми олівець

2. Постав олівець

3. Перемісти на 1 клітинку вліво. 

4. Перемісти на 1 клітинку вліво. 

5. Перемісти на 1 клітинку вліво. 

6. Перемісти на 1 клітинку вліво. 

7. Перемісти на 1 клітинку вліво. 

8. Перемісти на 1 клітинку вверх. 

9. Перемісти на 1 клітинку вверх. 

10. Перемісти на 1 клітинку вверх. 

11. Перемісти на 1 клітинку вверх. 

12. Перемісти на 1 клітинку вверх. 

13. Перемісти на 1 клітинку вверх. 

14. Перемісти на 1 клітинку вліво. 

15. Перемісти на 1 клітинку вверх. 

16. Перемісти на 1 клітинку вправо. 

17. Перемісти на 1 клітинку вправо. 

18. Перемісти на 1 клітинку вправо. 

19. Перемісти на 1 клітинку вправо. 

20. Перемісти на 1 клітинку вверх. 

21. Перемісти на 1 клітинку вправо. 

22. Перемісти на 1 клітинку вниз. 

23. Перемісти на 1 клітинку вправо. 

23. Перемісти на 1 клітинку вправо. 

24. Перемісти на 1 клітинку вниз. 

25. Перемісти на 1 клітинку вліво. 

26. Перемісти на 1 клітинку вниз. 

27. Перемісти на 1 клітинку вниз. 

28. Перемісти на 1 клітинку вниз. 

29. Перемісти на 1 клітинку вниз. 

30. Перемісти на 1 клітинку вниз. 

31. Перемісти на 1 клітинку вниз. 

32. Підніми олівець.

33. Поклади олівець.

Запитання і завдання.

Завдання 1. Які алгоритми ти виконуєш у повсякденному житті? Збирання до школи, розв’язування задач, відповіді біля дошки.

Завдання 2. Які алгоритми ти виконуєш на уроках трудового навчання? Виготовлення м'яких іграшок. 

Завдання 3. Чи є розклад занять у школі алгоритмом? Так.

Завдання 4. Розглянь малюнки. Склади алгоритм «Ранкова зарядка».

1. Стань рівно.

2. Розведи руки в сторони.

3. Підніми рівною праву ногу.

4. Хлопни руками під правою ногою.

5. Розведи руки в сторони.

6. Опусти праву ногу.

7. Підніми рівною ліву ногу.

8. Хлопни руками під лівою ногою.

9. Розведи руки в сторони.

10. Опусти ліву ногу.

11. Стань рівно.

12. Постав руки перед собою

13. Присядь. 

14. Встань.

15. Опусти руки.

5. Розглянь числові послідовності. За яким алгоритмом їх задано?

24, 21, 19, 18, 15, 13, 12, 9, 7 

24 – 3 = 21 

21 – 2 = 19 

19 – 1 = 18

18 – 3 = 15 

15 – 2 = 13

13 – 1 = 12

12 – 3 = 9

9 – 2 = 7

 

1, 4, 9, 16, 25, 36, 49, 64, 81, 100

2 • 2 = 4 

3 • 3 = 9

4 • 4 = 16

5 • 5 = 25

6 • 6 = 36

7 • 7 = 49

8 • 8 = 64

9 • 9 = 81

10 • 10 = 100

 

§ 22. Що таке об'єкт і які його властивості.

СТОРІНКИ 88 – 91.

Завдання. Розглянь малюнки. Які об'єкти на них зображені? 1) Настільна лампа, книжка, стіл, стілець, окуляри. 2) Птах, хмарка, пеньок, гриби, хлопчик, трава, листок. 3) Хмара, дощ, блискавка, райдуга, дерева, поїзд, сонце.

Завдання. Розглянь таблицю. Опиши за цим зразком об'єкт вишня.

Ім'я об'єкта Властивість Значення
Вишня. Колір Червоний
Розмір Малий
Вага 25 грамів

Завдання. Відгадай, про який об'єкт йде мова. Сам сіренький, Хвіст маленький, Довгі вушка, Біжить пружко.

Мишка.

Виконуємо практичне завдання. Завдання: визнач імена об'єктів, їх властивості та значення властивостей.

1. Розглянь малюнок. Визнач імена зображених об'єктів та їх властивості. Порівняй ці об'єкти за двома властивостями — кольором і товщиною. Накресли у зошиті таблицю за зразком та заповни її.

Ім'я об'єкта Значення властивості
колір товщина
1 Олівець Червоний Товстий
2 Олівець Зелений Тонкий
3 Ручка Кольорова Товста
4 Ручка Рожева Тонка

4. Опиши за поданим зразком свій олівець.

Ім'я об'єкта Значення властивості
колір товщина
Олівець Жовтий Товстий

Запитання і завдання.

Завдання 1. Які об'єкти оточують тебе в комп'ютерному класі? Парти, комп’ютери, вікна, двері.

Завдання 2. Який об'єкт має властивості: зріст, вага, прізвище? Учень.

Завдання 3. Які властивості має об'єкт їжачок? 

Назва Форма Колір Істота або неістота Розмір На дотик
Їжачок Кругла Темно-сірий істота Малий Колючий

Завдання 4. Порівняй об'єкти футбольний м'яч і тенісний м'яч. 

Назва Форма Колір Розмір
футбольний м'яч Круглий Чорно-білий Великий
Тенісний м'яч Круглий Жовтий Малий

Завдання 5. Знайди на кожному малюнку зайвий об'єкт. Поясни свій вибір. 1) яблуко. 2) жовте яблуко.

 

§ 23. Що таке графічний редактор.

СТОРІНКИ 94 – 95. 

Виконуємо практичне завдання. Завдання: запусти графічний редактор Paint і ознайомся з вікном цієї програми.

3. Знайди Панель інструментів і вибери інструмент Лінія.

4. Розглянь значки, які з'явилися на Панелі налаштування інструмента Лінія. Товщина лінії.

5. Вибери послідовно на Панелі інструментів інші інструменти. Чи змінюються при цьому значки на Панелі налаштування інструментів? Так.

6. Знайди і розглянь Палітру. Чи багато кольорів міститься на Палітрі? 28 основних кольорів.

Запитання і завдання.

1. Для чого призначений графічний редактор? Для створення зображень.

2. Як запустити графічний редактор Paint? Перший спосіб: запустити графічний редактор Paint можна за допомогою значка (ярлика) програми Paint на Робочому столі. Другий спосіб: запустити графічний редактор Paint можна за допомогою команди Пуск, Програми, Стандартні, Paint.

3. Які елементи має вікно графічного редактора Paint? Рядок заголовка, рядок меню, робоча область, панель інструментів, панель налаштування інструментів, палітра. 

4. З'ясуй, чи є інші графічні редактори? Якщо є, то які? Paintnet.exe, Tux Pain, Photoshop.

5. Розділи кожну фігуру на малюнку двома лініями так, щоб отримати два трикутники та один чотирикутник.

 

§ 24. Як відкривати і зберігати зображення.

СТОРІНКИ 98 – 99 

Виконуємо практичне завдання. Завдання: навчися відкривати файл з малюнком і зберігати його з іншим іменем.

3. Розглянь малюнок. Що на ньому зображено? Вікно програми Paint.

Запитання і завдання.

Завдання 1. Як ти можеш пояснити, що таке файл? Файл – прозора папка для документів, місце з інформацією на диску. 

Завдання 2. Як зберігаються малюнки в комп'ютері? У файлі під певним іменем.

Завдання 3. Як відкрити файл з малюнком? Як зберегти файл з іншим іменем? –

Алгоритм відкриття файлу з малюнком в графічному редакторі Paint.

1. Вибрати в меню Файл команду Відкрити...

2. Вибрати папку Мої малюнки або іншу за вказівкою вчителя.

3. Знайти в списку файлів потрібний файл.

4. Виділити файл і клацнути кнопку Відкрити.

Малюнок з'явиться в робочій області вікна графічного редактора Paint.

Алгоритм збереження зображення в графічному редакторі Paint.

1. Вибрати в меню Файл команду Зберегти як...

2. Вибрати папку Мої малюнки або іншу за вказівкою вчителя.

3. Ввести нове ім'я файлу в поле Ім'я файлу.

4. Клацнути кнопку Зберегти.

Малюнок буде збережений у файлі з іншим іменем.

Завдання 4. З'ясуй, які файли містяться в папці Мої малюнки на твоєму комп'ютері. Файли Яблуко_Роман.bmp

Завдання 5. Здогадайся, як таке може бути. 1) У кошику було 5 яблук. Мама роздала їх п'ятьом дітям. Кожний отримав по яблуку, причому одне яблуко залишилося в кошику. Остання дитина взяла яблуко з кошиком. 2) У Рити було 4 яблука. Половину вона віддала подрузі, а потім з'їла 3 яблука. Половину одного яблука віддала подрузі, потім з'їла 3 яблука, залишилася половина одного яблука.

 

§ 25. Як створювати різнокольорові лінії.

СТОРІНКИ 102 – 103. 

Завдання. Розглянь малюнок. Які графічні об'єкти ти знаєш? Які властивості вони мають? Лінія (товщина, колір рожевий), прямокутник (стиль – суцільна фігура, колір зелений), квадрат (стиль – контур із заливкою, колір – червоний контур і жовтий фон), коло (стиль – контур, колір – синій контур), крива (товщина, колір оранжевий), правильний п’ятикутник (стиль – суцільна фігура, колір – блакитна заливка), неправильний п’ятикутник (стиль – суцільна фігура, колір – червона  заливка),  еліпс (стиль – контур із заливкою, колір – жовтий контур і зелений фон), трикутник (стиль – суцільна фігура, колір – рожева заливка), лінія (товщина, колір синій).

Запитання і завдання.

Завдання 1. Як ти можеш пояснити, що таке графічний об'єкт? Зображення на комп’ютері. 

Завдання 2. Які інструменти для малювання в графічному редакторі Paint ти знаєш?

 

Завдання 3. Які властивості має інструмент Гумка? Розмір, колір.

Завдання 4. Намалюй у графічному редакторі Paint предмети, які є у твоїй кімнаті. Стіл, стілець, шафа, ліжко, килим.

Завдання 5. Простеж за лініями, що сполучають букви з їх номерами, та відгадай слово. Олівець.

Інші завдання дивись тут...

Загрузка...