СЛОВНИЧОК З ІНФОРМАТИКИ
2 клас.
А
Абак – стародавня рахівниця в Греції, Римі.
Алгоритм — це послідовність дій, спрямованих на розв'язання певного завдання.
В
Виконавець команд – той, хто розуміє і може виконати команди (людина, тварина чи будь-який технічний пристрій).
Вікно комп’ютерної програми — обмежена рамкою прямокутна область екрана, в якій ти бачиш роботу даної програми.
Вузлики – давній пристрій для лічби (маленькі вузлики на мотузках з рослини агави позначали одиниці, а великі — п'ятірки).
Г
Графічний редактор – програма для створення інформаційних об'єктів у вигляді малюнків.
Графічні об'єкти – усі об'єкти, зображені на малюнках.
Д
GPS-навігатор (джі-пі-ес-навігатор) – це пристрій, що передає повідомлення про місце знаходження машини чи людини, допомагає визначити відстань до певного місця, обрати мандрівникам правильний маршрут автомобільної подорожі.
Джойстик — пристрої, за допомогою яких зручно грати в комп'ютерні ігри.
Диктофон — пристрій для створення та зберігання звукових повідомлень, за його допомогою журналісти беруть інтерв'ю, студенти записують лекції (отримує звукові повідомлення; зберігає отримані відомості; передає повідомлення у вигляді звуків, що були збережені).
Е
Електронна книжка — пристрій для зберігання та відтворення текстових та графічних повідомлень (першу електронну книжку створили в 1971 році).
З
Значок – піктограма, що позначає програми, папки і документи, які містяться на Робочому столі комп'ютера.
І
Інструменти графічного редактора – засоби для створення зображення.
Інтернет - це комп'ютери, що з'єднані різними способами і мають змогу обмінюватися повідомленнями. Здійснює всі інформаційні процеси.
Інформатика — це наука, яка вчить працювати з інформацією за допомогою комп'ютера.
Інформаційні процеси — це дії, які можна виконувати з інформацією (основними інформаційними процесами є отримання, зберігання, опрацювання та передавання інформації).
Інформаційний об’єкт – намальований об'єкт, текст з описом об'єкта, розрахунки об'єкта.
Інформація — це відомості, знання про навколишній світ.
К
Калькулятор — пристрій для роботи з числовими повідомленнями (отримує повідомлення шляхом вводу чисел та арифметичних дій; опрацьовує отримані відомості; передає повідомлення у вигляді результату обчислень).
Кишеньковий комп'ютер — комп'ютер малих розмірів, який зручно носити із собою, інформація вводиться за допомогою сенсорного екрана (дотиком до екрана або пальцем) або спеціальною паличкою (називається стілус), у нього як у щоденник, можна записувати домашні завдання, цікаві шкільні заходи, мамині доручення, проводити обчислення, використовувати для читання електронних підручників, слухання музики, перегляду кінофільмів.
Клавіатура - пристрій введення інформації у комп'ютер (тексту і команд).
Кнопки керування вікном – Згорнути, Розгорнути, Закрити.
Команда — це чіткий і короткий наказ. Команди віддають або записують спонукальними реченнями, які стають наказом та спонукають до негайної дії.
Комбінування графічних об’єктів - розташування елементів у певному порядку (спочатку об'єкти необхідно виділити, а потім перетягнути в потрібне місце).
Комп'ютер — надзвичайна машина, яка допомагає працювати з інформацією (основні складові: системний блок, монітор, клавіатура, миша, сканер, принтер, модем).
Комп'ютерна програма – це інструкції для комп'ютера.
Комп’ютерний клас – клас, у якому учні вивчають інформатику. У комп'ютерному класі обов'язково слід дотримуватися певних правил.
Кросворд — це логічна задача з перетинанням слів.
Л
Лабіринт — споруда із заплутаними ходами; логічна задача, розв'язком якої, як правило, є знаходження виходу з лабіринту.
Логіка (від грецького слова «логос», що означає «розум», «мислення») — це наука про мистецтво мислення.
Логічний рядок — це послідовність об'єктів, розташованих за певним алгоритмом (розв'язком таких завдань є продовження послідовності, для чого спочатку слід установити алгоритм, за яким розташовані об'єкти).
М
Меню — це список об'єктів, які можна вибирати, в інформатиці ці об'єкти називають пунктами меню.
Миша – пристрій введення інформації в комп'ютер (допомагає вводити команди та обирати значки на екрані монітора).
Мікрокомп'ютери – пристрої з мікрокомп'ютерами вбудовують у годинник, мобільний телефон і навіть одяг, вони використовуються, наприклад, у медицині під час дослідження здоров'я людей.
Мобільний телефон — пристрій для передавання голосових та графічних повідомлень.
Модем — пристрій для передавання повідомлень з одного комп'ютера на інший.
Монітор – пристрій виведення інформації з комп'ютера на екран.
Н
Нетбук — різновид переносних комп'ютерів, основне призначення яких - робота в комп'ютерній мережі Інтернет.
Ноутбук — переносний (портативний) персональний комп’ютер, зручний для людей, які часто працюють у різних місцях.
О
Об'єкт - це частина навколишнього світу (щось, що можна розглядати як ціле).
Основна позиція пальців на клавіатурі – клавіші з буквами Ф І В А О Л Д Ж (вказівний палець лівої руки розташовують на букві А, вказівний палець правої руки — на букві О, великі пальці рук розташовують на клавіші Пробіл, під час набору тексту кожен палець повинен торкатися «своїх» клавіш, незадіяні пальці мають залишатися на своїх місцях).
П
Пазл (з англ. – загадка, головоломка) – гра, у якій потрібно зібрати зображення з окремих його фрагментів.
Палітра – засоби графічного редактора, щоб вибирати колір для інструмента, яким ти будеш малювати, і колір для фону малюнка (складається з 28 основних кольорів).
Пам'ять - плата комп'ютера, що знаходиться всередині системного блоку, у ній зберігається вся інформація, з якою працює комп'ютер.
Панель завдань призначена для керування роботою комп'ютера, розташована У нижній частині екрана, де містяться кнопка Пуск, значки мовної панелі, годинника та інші.
Панель інструментів – група інструментів для малювання (якщо навести вказівник миші на значок інструмента, поруч з'явиться його назва).
Панель налаштування інструментів – елементи налаштування, щоб вибирати значення властивостей інструментів.
Підменю – підпункти пунктів меню.
Планшет — плаский переносний комп'ютер, у якому екран реагує на дотик, і у такий спосіб людина керує комп'ютером (без клавіатури).
Плеєр — пристрій для зберігання та відтворення звукових повідомлень.
Повідомлення — це звуки, жести, умовні сигнали тощо (за способом подання повідомлення: текстові, числові, графічні, звукові, комбіновані; за способом сприйняття: зорові, слухові, нюхові, смакові, дотикові).
1. Завершити роботу всіх програм.
2. Вимкнути принтер, дістати диск із дисководу, коректно завершити роботу з флешкою.
3. Встановити вказівник миші на кнопку Пуск на Панелі завдань і натиснути ліву клавішу миші.
5. У меню, що з'явиться, вибрати команду Вимкнути комп'ютер.
6. У вікні Вимкнути комп'ютер клацнути кнопку Вимкнення.
7. Дочекатися вимкнення комп'ютера і потім вимкнути монітор.
1. Увімкнути монітор.
2. Натиснути кнопку Power на системному блоці. До закінчення завантаження операційної системи не натискати будь-які клавіші та кнопки.
3. Дочекатися, коли на екрані монітора з'явиться зображення Робочого стола. Комп'ютер готовий до роботи.
Правила безпеки в комп'ютерному класі.
1) Не вмикай комп'ютер без дозволу вчителя.
2) Не торкайся дротів і розеток.
3) Не клади речі на клавіатуру.
4) Не торкайся екрана монітора.
5) Не торкайся задніх стінок системного блока та монітора.
6) Не ремонтуй комп'ютер самотужки — негайно поклич учителя!
Правила поведінки в комп’ютерному класі.
1. У комп’ютерний клас заходь спокійно, тримай порядок на робочому місці.
2. На робочому місці мають бути тільки ті речі, які потрібні для роботи.
3. Приступай до роботи з чистими руками та в сухому одязі.
4. Не торкайся руками до екрану комп’ютера .
5. Клавіші клавіатури натискати легко та плавно.
6. Не можна їсти за комп’ютером.
7. Відстань від очей до екрана має становити 50-60 см (на відстані витягнутої руки від монітора).
8. Працювати в комп’ютерному з дозволу вчителя.
9. Безперервна робота з комп’ютером учня 2-3 класів – 15 хв.
10. Сиди рівно та зручно, ноги став на підлогу.
Пристрої введення інформації — це пристрої, призначені для введення інформації в комп'ютер (клавіатура, миша, сканер).
Пристрої виведення інформації — це пристрої, призначені для виведення інформації з комп'ютера (монітор, принтер).
Програміст – людина, котра складає програми для комп'ютера, професія.
Процесор у системному блоці — один з найголовніших пристроїв комп'ютера виконує різноманітні обчислення, керує роботою всіх пристроїв комп'ютера, забезпечуючи роботу комп'ютера в цілому.
Р
Ребус — це загадка, в якій у вигляді малюнків, букв, знаків закодовано слово (апострофи перед малюнком означають, скільки букв треба відкинути від початку слова; апострофи після малюнку вказують, скільки букв треба відкинути в кінці слова; знак дорівнює між буквами вказує, що у слові треба замінити букву).
Робочий стіл – зображення на екрані монітора відразу після вдалого завантаження операційної системи, на ньому розташовані об'єкти, які можуть знадобитися для роботи з комп'ютером.
Рядок Заголовка програми – лінійка з кнопками, розташована у верхній частині вікна й містить ім'я програми та Кнопки керування вікном.
С
Системний блок – складова комп’ютера, де містяться основні пристрої комп'ютера: пам'ять, яка зберігає інформацію, з якою працює комп'ютер, і процесор, який керує роботою всіх пристроїв комп'ютера.
Сканер – пристрій для введення в комп’ютер графічних зображень.
Смартфон — планшет і телефон.
Соробан – «родич» абака у Японії.
Стілус – спеціальна паличка до кишенькового комп’ютера.
Суань-пань – «родич» абака у Китаї.
Т
Танграм - давня китайська головоломка.
Телевізор — пристрій для отримання та передавання голосових та графічних повідомлень.
Телеграф — пристрій для передавання звукових повідомлень.
Телефон — пристрій для передавання голосових повідомлень.
Трекбол — це пристрій, у якому обертається спеціальна кулька, розташована згори.
Трекпоїнт — маленька кулька, яка вбудована в клавіатуру ноутбука.
Ф
Факс — пристрій для передавання текстових та графічних повідомлень.
Фотокамера — пристрій для створення, зберігання та відтворення графічних повідомлень (отримує графічне повідомлення; зберігає отримані відомості; передає повідомлення).
Ш
Швидкодія — це одна з найважливіших якостей комп'ютера.
Штурвал — пристрої, за допомогою яких зручно грати в комп'ютерні ігри.
Щ
Щоти – «родич» абака на Русі.
Я
Ярлик – піктограма, яка вказує на програму, папку або документ, які містяться не на Робочому столі, а в іншому місці комп'ютера, зовнішньо відрізняється від значка тим, що має в лівому нижньому куточку невеличку стрілку.